Oprettelse af CVR-nr. og Nemkonto

For at en forening kan modtage tilskud fra Næstved Kommune, skal foreningen have et CVR-nr. med tilknyttet Nemkonto.

Lovgivningen siger, at alle foreninger, der modtager tilskud fra en offentlig myndighed skal have et CVR-nr. og en Nemkonto. Derudover er et CVR-nr. påkrævet, såfremt foreningen benytter Næstved Kommunes lokaler.

Foreninger med et CVR-nummer skal desuden have en digital postkasse.

Hvad skal foreningen gøre?

CVR-registreringen kan kun foretages digitalt. Foreninger skal selv registrere sig på www.virk.dk  

Det er gratis for foreninger at få et CVR-nummer og en Nemkonto. Foreningens CVR-nr. skal fornys hvert 3 år.
Jeres forening får automatisk en mail, når det er tid til at forny CVR-nummeret.

Vejledning til oprettelse af CVR-nr., Nemkonto og digital postkasse.

Kontakt

Center for Kultur og Borgerservice
Telefon: 5588 4000
Sidst opdateret den 8. april 2019